MTS Komplex Interval Lépcsős edzés

LÉPCSŐZÉSEINK LÉNYEGÉBEN KALÓRIA-PERZSELŐ INTERVAL EDZÉSEK

Az interval edzés egy olyan fizikai tréning, melyben magas és alacsony intenzitású fázisok váltják egymást. Lehet kardiovaszkuláris, zsírégető és teljesítmény növelő edzés is. Lényegében bármilyen mozgással végezhető, tehát beszélhetünk biciklivel végzett interval edzésről, interval futó- vagy lépcsős edzésről, de akár súlyzós, vagy úszó interval edzésről is.

AZ MTS KOMPLEX INTERVAL LÉPCSŐS EDZÉS ELŐNYEI

A lépcsőn végzett változatos feladatok és különböző intenzitású futások eredménye, hogy a teljes alsó test izomzata rohamos mértékben fejlődik már edzésről edzésre is. A fokozatosságra nagyon ügyelünk, ezért teljesen kezdőként is ajánlott, de a komoly szinten sportolóknak is tudunk újat mutatni bőven. Nem csak erőnléti és állóképességi edzésről van szó, szakedzőink segítenek kijavítani a helytelen mozgásmintákat és addig nem engednek erősen edzeni, amíg nem mozogsz helyesen. Ha a hibák nincsenek idejében kijavítva, észrevétlenül árthatsz magadnak.

Inkább Prehab mint Rehab!

Interval (HIIT - High Intensity Interval Training)

A ráfordított idő arányában a legtöbb zsírt elégető edzésforma, tehát idő hatékony. Sok atléta és ökölvívó alkalmazza ezt az edzésmódot, mivel kiváló állóképesség javító és zsírégető, ráadásul kitűnően tonizál. Javítja a fittséget, felgyorsítja az anyagcserét és segít ledolgozni azt az extra zsírréteget, melyet állandó intenzitású edzésünkkel nem sikerül leadni. Ez azért történik, mert testünk akkor is energiát használ, mikor már nyugodt állapotban van és a fokozott energiafelhasználás az edzés befejeztével is folytatódik. A sprint szakaszok robbanékonyak és rövidek, de a pihenő szakaszok is aktívak (kocogás, gyorsabb séta lefele a lépcsőn, mozgásmintát korrigáló lassabb és künnyebb erőnléti feladatok), így égetve el a zsírt rekord idő alatt. Ezeket a sprint és pihenő fázisokból álló szetteket ismételjük többször egymás után minél változatosabban. :)

SPRINT INTERVALLUM

Az edzés magas intenzitású részét sprint intervallumnak nevezzük. Ezt mérhetjük időben vagy távolságban. Edzésünk céljától függően lehet 35 másodperces, de akár 20 perces is (mint az aerobikus edzéseknél). Példa: egy lépcsőző esetében a sprint fázis állhat 35 másodperces teljes sebességű futásból (mondjuk 168 lépcsőfok 2-esével ), míg egy biciklista esetében ez jelenthet 20 perc emelkedőn felfelé történő tekerést.

PIHENŐ INTERVALLUM

A magas intenzitású fázisok közötti, kevésbé megerőltető intervallumok a pihenő fázisok. Ezek alatt testünk „kipiheni” a sprint intervallum fáradalmait, pulzusunk lecsökken, és légzésünk is normalizálódik. A pihenő fázis hosszúsága attól függ, mennyire vagyunk fittek, edzettek. Minél jobb formában vagyunk, testünknek annál kevesebb időre van szüksége a pihenéshez, regenerálódáshoz. A lépcső esetében ez sétát jelent lefelé miközben tudnunk kell koncentrálni magunkra és a légzés visszaállítható normál ütemre. Az alacsony intenzitású fázisok épp oly fontosak, mint a sprint intervallumok, mivel csak ezek beiktatásával biztosítható, hogy a sprint intervallumok alatt maximális erőkifejést és energiafelhasználást érhessünk el.

FELKÉSZÜLÉS ÉS LEVEZETÉS

Minimum egy-másfél órával a futás előtt együnk utoljára. Fontos a jól hidratált állapot (különösen melegebb időben) ezért fél órával a futás előtt min 3 dl víz vagy tea elfogyasztása javasolt C-vitamin utánpótlással. Edzés közben mindig legyen nálunk víz, hidegebb időben meleg ital, a kezdőknél szőlőcukor. Lépcsőzés után kötelező a megfelelő lenyújtás (SMR hengerezés vagy masszás), hogy az extrém terhelésnek alávetett izomzat megfelelően tudjon regenerálódni és felkészülni a következő edzésre. Rendkívül jó hatással van az izmokra a szauna vagy egy meleg sósvizes fürdő, hideg időben a legfontosabb, hogy nem szabad hagyni kihűlni magunkat.

#hiit #lépcsőzés

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

KONTAKT

Belovai Kristóf vezető edző
mindthestepinfo@gmail.com

©2016 BY BELOVAI KRISTÓF

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now