Hogy fut a Jeti?

Ha már úgy alakult, hogy ma reggel nekikezdtem az alapozásnak (cél a májusi Salomon UTH 55-ös távja), gondoltam összeszedem a téli futás alapjait, bár sok helyen találkoztatok vele. Először is nem kell tőle félni. Ma reggel csak bent vettem észre, hogy -9-ben futottam :)



1. Az alapozás lényege az - ahogy a nevében is benne van - hogy megalapozd a tavaszi állóképességed. Ne most télen akarj gyorsulni, ez az évszak nem arra való. Ez azt jelenti, hogy lassú tempójú, de hosszabb futásokra nyugodtan kimehetsz. Nem most pörgetjük a pulzust, aerob zónában fuss. Ha nincs órád, akkor jó mutatója az aerob zónának, hogy tudsz közben beszélgetni és / vagy az orrodon venni a levegőt. Szóval csak lassan!

-5 fok alatt az interval lépcsőzést kerüljük, -15 fokig lehet felkészülten futni kint!


2. Végezz hosszabb bemelegítő gimnasztikát - még ha uncsi is, tudjuk! - és a tempód is maradjon visszafogott a futás első pár km-ében.


3. Védd a: - nyakad (rajtam ez a komplett bárány volt) - fejed - kezed (ezek, ha melegben vannak, már sokat tettél a hőérzetedért) - derekad: több réteg, a legalsó betűrve a nadrágba. Igen, férfiak is, nyugi, nem b*zis, senki nem látja. :) - ízületeid: térded nagyon alaposan dörzsöld át, masszírozd, melegítsd, bokád ne lógjon ki, jó erre a kötött lábszárvédő.


4. Ne kapucnit használ, hanem sapkát, mert a kapucni jobban eltompítja a környezeti zajokat. A hókotróét is..


5. Pamut cuccokat felejtsd el - megszívják magukat vízzel és rád fagynak. Fincsi.



6. Ha sötétben futsz világítsd ki magad! Ne legyél karácsonyfa, de vagy fényvisszaverőkkel ellátott futóruházatot viselj vagy rakj fel egy bringalámpát.


7. Ha mindenáron nagy tempót akarsz futni, menj be futópadra. Nem szégyen. Csak ne bambulj el és ne ess le róla :D (sose volt ilyen velem - Kristóf)


8. Ne hűlj ki. Ne most állj meg trécselni a szomszéddal, és ne most kezdj egy egy órás nyújtásmaratonba odakint. Menj be a meleg lakásba, és ott szépen lassan nyújts. Ha nem tudsz rögtön melegbe menni, akkor célszerű egy száraz réteget magaddal vinni.


9. Nagyobb mínuszok esetén kend be az arcod arckrémmel, így nem nézel majd ki úgy mint a kiszárad Góbi-sivatag.


10. Egy szauna, gőz, masszázs, de még a nyújtás is meleg szobában télen dupla kényeztetésnek számít Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/8997/futas--teli-edzesek-fagypont-alatt


Edzésen is úgy terhelünk ilyen időben Titeket, hogy ne égjen meg a tüdőtök (ergo ne most vegyétek lehetőleg a mindeneteken a levegőt) és ne is hűljetek ki, vagyis az erősítések is más jellegűek és máshogy vannak ütemezve, mint 30 fokban nyáron.

Szóval. Ne féljetek a téli futástól, megvan a hangulata (húúú főleg a hóban!!!), az autósok értetlen arca ("eztutihülye") pedig mindent megér :)





Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

KONTAKT

Belovai Kristóf vezető edző
mindthestepinfo@gmail.com

©2016 BY BELOVAI KRISTÓF

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now