10 pont, hogy ne add fel

1. Elérhető célok

Reális célokat tűzz ki magad elé, amiket rövidebb távon is tudsz teljesíteni. Ha elsőre kizárólag túl nagy álmokba kapaszkodsz, hamar kudarcot vallhatsz, mert esetleg nem leszel elég kitartó és állhatatos az odáig vezető úton. Főleg ha egyedül edzel és nincs megfelelő sport múltad.

2. Fokozatosság

Merj nagyot álmodni, de oszd fel kis lépésekre! Se a testednek se a lelkednek nem jó ha egyszerre túl sokat fejlődsz (pl. tiltott szerek használata). Hogy mit értek ez alatt?

A test heti kb. 10%-os teljesítmény növelést bír el hosszú távon. Ha ezt a szabályt megszeged, könnyen lesérülhetsz vagy túledzésbe hajszolhatod magad, amivel pedig a felkészülésed fog borulni. Ha pedig a lélek nem “szenvedi végig” magát ezen az úton, nem tanulja meg azt az alázatosságot és tiszteletet ami az igazi sportembereket jellemzi.

3. Társaság

Társ(akk)al edzeni mindig jobb, keress egy motiváló partnert vagy közösséget, ahol segítenek átlendíteni a holtpontokon, melletted vannak a nehéz és boldog percekben is. Táplálkozhatsz az energiáikból és ők is a tiedből! Lehet nem hiszed el, de ha most épp “lent vagy”, később akár Te motiválhatsz másokat!

4. Figyelj és tanulj

Edzetsz egyedül is az intuícióidat követve, de hatékonyabb és ésszerűbb, ha először figyelsz és tanulsz. Ma már rengeteg infó van a neten és szinte lehetetlen eldönteni melyik a jó és melyik a nem jó. Ezért azt mondom, hogy légy türelmes és tapasztalj! Próbálj ki több lehetőséget, majd vond le a számodra hasznos következtetéseket!

Ebben segítünk mi is a szemináriumainkkal ;)

5. A szintednek megfelelő terheléssel edz

Fontos, hogy a felkészülésed elején tisztában legyél magaddal! Ne vállalj be olyat amit nem tudsz teljesíteni vagy olyat ami nem támogat eléggé! Ehhez kérd szakedző segítségét.

6. Okosan edz: bemelegítés és nyújtás nélkül NINCS edzés

Sokaknak nincs türelmük, idejük ezekkel foglalkozni, de elárulok valamit. Az edzés ezen részei majdhogynem fontosabbak, mint maga az edzés! Idővel megtapasztalod, mindig szentelj rájuk elég figyelmet!

7. Keresztedzések

Az emberi test bámulatosan összetett szerkezet, ugyanakkor rendkívül energiahatékony is. Más szóval lusta. Ha kizárólag egysíkú mozgást végeztetsz vele (pl. csak futsz), ellustulnak azok az izomcsoportok, amik a helyes funkcionális mozgáshoz, az ízületek rendes tartásához elengedhetetlenek. Ha célod pl egy félmaraton, akkor is heti min 2x végezz funkcionális erősítő edzéseket a futások mellett! Sokkal hatékonyabb lesz a teljesítményed, de ami fontosabb, biztonságosabb a futásod!

8. Figyelj a visszajelzésekre

Mindig figyelj a tested jelzéseire! Elhiszem, hogy kőkemény vagy és akkor is tolod ha fáj, de - ne haragudj - hülye se legyél, hogy figyelmen kívül hagysz olyan jelzéseket, amik komolyabb sérülésekhez vezethet. Figyelj arra, ha a tested kimerült, fáradt, túlsavasodott vagy nincs megfelelő táplálék utánpótlás az izmok építéséhez (ez különösen a diétázó és sportoló hölgyeknél nagyon gyakori).

9. Jutalom

Minden kis eredménynél jutalmazd meg magad! Akármivel, nem csak a sporthoz köthető dolgokkal. Amikor kell, add meg a testednek és a lelkednek amit kér! Menj el masszőrhöz, gyógyfürdőbe, csinálj valami teljesen mást, relaxálj és töltődj fel! Nem vagy gép, ember vagy.

10. Ha elérted a célod

Sokan ilyenkor abbahagyják és visszaesnek oda ahonnan indultak. Végzetes hiba!

Ha már ennyit küzdöttél, nézz ki egy következő célt. Nem kell feltétlen ugyanabban a sportágban még jobban és még többet (ha csak nem vagy fanatikus és szerelmes abba amit csinálsz), bátran próbálj ki mást is! Keresd önmagad, élj, tapasztalj, használd ki ezt a rövid időt amit ebben az életünkben ezen a bolygón tölthetünk!


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

KONTAKT

Belovai Kristóf vezető edző
mindthestepinfo@gmail.com

©2016 BY BELOVAI KRISTÓF

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now